2014. február 16., vasárnap

Tönkölybúzapelyhes meggyes süti

Nagy sikere volt a fb oldalamon, akkor mutatom a receptet meg a storyt is hozzá. :-)

Az úgy volt, hogy zabpelyhes sütit akartam sütni, de nem volt itthon zabpehely. Körbenéztem a spájzban és rátaláltam a tönkölybúzapehelyre. 
A kísérletezés az én elemem, annál jobb nincs mikor abból kell sütni-főzni ami épp akkor van otthon. Rákerestem a neten is és nemigen találtam meggyes tönkölybúzás sütit, persze ez engem nem tartott ám vissza.  
Van egy szuper Kaldeneker receptem a zabpelyhes meggyesre, ami már bevált, ebből indultam ki.

No, de jöjjön a tönkölybúzás meggyes az én változatomban. 

Tészta
  • 1,5 pohár liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 2 pohár tönkölybúza
  • 1 pohár barna cukor
  • 1 pohár Rama
  • 1 csomag vaníliás cukor
Töltelék:
  • 60 dkg meggy
  • 4 evőkanál keményítő
  • 2 teáskanál őrölt fahéj
  • 15 dkg cukor
  • 1/2 citrom leve
A tészta állaga összegyúrva nem is tudom mire hasonlít. :-) Masszív egy darab lesz, de kézzel a a 2/3-át szépen el lehet lapogatni a tepsi aljára. 

Amíg a tésztát összeállítjuk, addig a meggyet a saját levében feltesszük főni, fahéjjal, citromlével cukorral ízesítjük. Amikor felforr a meggy leve, akkor a  beleöntjük a keményítőt amit egy kis vízzel előtte elkevertünk, így nem lesz csomós a sűrítésünk. Mert az lenne a cél, hogy a meggyből egy sűrű zselés gyümölcsmasszát kapjunk.

Ha ez megvan, akkor a kiterített tészta 2/3-ra ráöntjük a meggyet és a tészta maradék 1/3-át rá morzsoljuk a tetejére.

Kis lángon, kb. 170-180 fokon kb. 25-30 percig sütöttem.
Hidegen könnyebb vágni, (és szerintem finomabb is), ezt a Kaldeneker Gyuri üzente nekem az fb oldalamon (és jelzem igaza volt) , mert egy képből felismerte, hogy az ő receptjét használtam alapnak. :-) 

Sütés előtt: 



Sütés után:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése