2013. október 24., csütörtök

Halloween DIY - Töklámpa faragás

Megmondom őszintén, hogy semmi különös érzésem nem volt eddig a Halloween iránt. Nem mintha bármi bajom lenne vele, csak egyszerűen nem fogott meg soha. 
DE! Az történt pár napja, hogy a barátnőm egy töklámpás faragó versenyre készült és megkérdezte nincs-e kedvünk a párommal töklámpást faragni? Gondoltam, hát ez érdekes lehet, és amúgy is manuális tevékenység amit én imádok, hát próbáljuk ki. Így a férjecském és én is csatlakoztunk a barátnőmhöz és nagy alkotásba kezdtünk hárman. :-)


Fantasztikusan élveztük, és őszintén megmondom nem gondoltam volna, hogy ekkora élmény lesz. :-) 

Megosztom hát veletek is, hogyan készültek a szépségeink az én egyik töklámpásomon keresztül.:-)

Töklámpás DIY:

1. Vegyél faragni való tököt! Ez nagyon fontos, mert ha a héja nagyon kemény, akkor nemigen tudod majd  az elképzeléseidet megvalósítani. Mosd meg, ha szükséges, az enyém picit földes volt.

2. Készítsd elő a szerszámokat! Amit mi használtunk: kés, kanál, szike és filctoll. A szike helyett jó a sniccer is, illetve a kis pengéjű kés mellé még egy hosszú pengéjűt is készíts ki, hogy a tök vastag húsát át tudd vágni.

3. A tetejét kell elsőnek megskalponi, így azt rajzold fel először. Én cikk-cakk fedőt vágtam rá, de persze egyenesen is levághatod. Itt megkarcoltam a szikével és utána vágtam csak végig a kis pengéjű késsel. Majd a hosszú pengéjűvel egészen átvágtam a húsát. Kicsit macerásnak hangzik, de nem az. Azért csináltam több részletben a vágást, hogy pontosan körbe tudjam vágni a rajz mentén. Persze ha nem sikerül az sem nagy gond, csak arra kell vigyázni, hogy a kés ne csússzon meg, ezt pedig azzal kiküszöbölhetjük, ha többféle késsel szép fokozatosan vágjuk ki.

4. Egy masszív nyelű kanállal vájd ki a magokat és a tök puha belét.

5. Én skalpolás után rajzoltam csak meg filccel az arcát, mert ha levágtad a tetejét, akkor látod igazán, hogy amit kinéztél a pofijának tényleg a legjobb megoldás-e. Ugyanis ha valamit félrefaragsz véletlenül, akkor még idejében tudsz változtatni.

6. Jöhet a faragás! Itt szintén előbb a szikével vagy sniccerrel körbevágtam a kontúrt majd egy hosszú pengéjű kést használtam, hogy a tök vastag húsát átvágja, és a kisebb pengéjű késsel igazítottam rajta, ha kellett belülről.

7. visszaragasztottam a szállításnál véletlenül letörött szárát, lemostam a filcet róla. Mivel alkoholos filcet használtam, így alkohol tartalmú Clin-el sikáltuk le. (Nem volt egyszerű, de lejött) :-) Tiszta alkohollal egyszerűbb leszedni.

Nagyon élvezetes az egész folyamat, mindenkinek csak AJÁNLANI TUDOM! :-) Mi nagyon-nagyon élveztük az egészet, és a végén mikor beletettük a mécsest, akkor kezdett csak élni igazán. :-)



Rengeteg  Halloween arc és minta van fent a neten, lehet válogatni és csak a kreativitás szab határt a töklámpás készítésnek. :-)
Próbáljátok ki, mert nagyon-nagyon jó szórakozás, és bármilyen is lesz nagy sikerélményt ad. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése