2014. április 15., kedd

Csíráztatás - befőttesüvegben

Már régóta kiszerettem volna próbálni a csíráztatást, de mindig visszatartott, hogy venni kellene egy csíráztató edényt. Minden ilyesmi kütyüvel úgy voltam régen, (mert mára ez már nincs így), szóval úgy voltam, hogy az elején hű meg ha, milyen szép vagy színes vagy nekem kell érzés, aztán az első fellángolás után már csak a kamrában áll, és soha nem használom. Így aztán csíráztató tálat sem vettem, de a csíráztatásért viszont oda voltam, és szerettem volna kipróbálni.
Aztán nemrég a saját Ökokörömben halottam a befőttesüveg csíráztatásról. Rákerestem a neten, és egyből tudtam ez lesz az! Már ránézésre látszott, hogy nem okoz majd gondot törődni a kis csírákkal nap mint nap, nem kívánt új kütyüt sem.

No, de ott tartottam, meghallottam, szem felcsillant, majd este haza mentem, körbenéztem a kamrában, épp lencse volt otthon, gondoltam oké, akkor holnap lencsét csíráztatok. :-) De nem volt az üvegen és a lencsén kívül semmim sem, így még eltelt két nap mire kaptam a sógornőmtől pl. szúnyoghálót, és akkor már végre indulhatott a csíráztatás, persze fotózással együtt.

Első lépésben (1.) amire szükséged lesz, az nem más mint 
-befőttesüveg
-szúnyogháló, vagy géz lap
-befőttes gumi, vagy mivel nálam mindig fontos, hogy ne csak praktikus legyen valami hanem szép is, én egy selyem szalagot használtam. 
ennyi. :-)
Ja meg, természetesen a lencse, vagy bármi más éppen van otthon. Kipróbálni tökéletes lesz. 



Amint meglettek a hozzávalók, a lencsét átválogattam, mert csak az ép magok csíráznak majd jól ki. Beletettem a befőttesüveg aljába,  jól átmostam, felengedtem vízzel (2.), hogy ellepje, majd és  2-3 órán át ázni hagytam. 




Miután a lencse megszívta magát vízzel, jó lecsöpögtettem, rátettem a tiszta szúnyoghálót, és átkötöztem (3.)


Ezután már nem volt más dolgom,csak nem túl napos helyre tenni (én a kamrát választottam, de simán a konyhában is el van, csak ne tedd ki a napra). Majd minden nap reggel és este átmostam, és az összes vizet lecsepegtettem róla. Ez kb. össze-vissza naponta 1-1 percet jelentett.  Imádtam, hogy szinte semmi munka nincs vele, és még akkor is volt rá időm, ha épp dög fáradtan értem haza. :-)

Másnapra már meg is jelentek a csírák (4), és pár nap alatt tele lett a befőttesüvegem (5.).





Fontos, hogy bio boltban vagy ismert termelőtől vásárolt magokat csíráztass, hogy ne legyen benne tutira vegyszer!

Nagyon élveztem, jobb mint a gyerekkorunkban csíráztatott bab esete, és most más magokkal is szeretném kipróbálni, aminek nincs ennyire intenzív íze mint a lencsének. 
A végén bedobozoltam és a hűtőben elállt 4-5 napig. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése